Lakásdíszítés 2.- avagy a horgoláson túl

Maradjunk még egy kicsit a lakásdíszítésnél.
Nem csak horgolt dolgokkal dobhatjuk fel a megszokott színeket, hanem sok másik aprósággal, melyek nem igényelnek túl nagy anyagi ráfordítást, de kelleme látványt biztosítanak, és az elkészítésükkel is hamar megleszünk.

Sok-sok példát találunk hungarocellből készült gömbökre, ami nem is csoda, hiszen sok helyen, olcsón beszerezhetőek, könnyű vele bánni, és rengeteg dologra felhasználható.
Az internet nagy segítségre van számunkra ebben. Akár a Pinterest-en keresgélünk, vagy a Youtube-on nézegetünk, van, amelyik elsőre bonyolultnak tűnik egy kezdő számára, és annak sem túl szerencsés, aki kevés szabadidő alatt szeretne látványosat alkotni.

Az alábbi 2 videó nagyszerű példát mutat ezek ellenkezőjére:

https://www.youtube.com/watch?v=65ntGxWwLVs                       https://www.youtube.com/watch?v=Rbs1tS5-xmM


Itt láthatóak a saját készítésű gömbjeim.





Az alábbiak szerint készültek:

A 8 cm átmérőjű hungarocellgömböket hurkapálcára tűztem, majd lealapoztam. Hagytam száradni, ami kb. 20 percet vett igénybe. Ezután fehér akrilfestékkel festettem be 2 rétegben, ezek között szintén megvártam a száradási időt, ami azonos az alapozóéval.
A teljes száradást követően matt dekupázsragasztóval felragasztottam a szalvétából kitépkedett motívumokat a nekem tetsző elrendezésben.

Innen különböző módokon fejeztem be.

Az első képnél kétfázisú finom vonalas repesztőlakkot használtam. Itt a megszáradt ragasztóra felvittem a repesztőlakk első fázisát, és a radiátoron hagytam egy éjszakát, hogy magától megszáradjon, majd másnap felvittem a második fázist is, és szintén hagytam egy éjszakát száradni.
Ilyenkor a repedések halványan, de fény felé tartva már látszanak, ám ahhoz, hogy kiemeljem őket, bitumenes antikoló pasztát vittem fel kis mennyiségben papírtörlővel, majd a felesleget azonnal visszatöröltem.
A tetejére gyöngykupakot ragasztottam ragasztópisztollyal, és masnit arany kockás szalagból, amit a gömb körül is körbetekertem elválasztva a két oldalát.

A második alját több félköríves részre osztottam fel ceruzával megrajzolva a körvonalakat, majd sötétzöld akrilfestékkel 2 rétegben befestettem. A mintát arany kontúrfestékkel emeltem ki, amivel pici mintát is rajzoltam alulra és felülre.
A tetejére szintén gyöngykupakot ragasztottam ragasztópisztollyal, és masnit 3 mm-es selyemszalagból piros és zöld színben. A masni elkészítését a Pinterest-en találtam, a képre kattintva eléritek a hozzá kapcsolódó honlapot is.


https://hu.pinterest.com/pin/410812797244544814/

Az utolsó gömbön a szalvétát felragasztás után jégkék akrilfestékkel és szivacsecsettel körbepamacsoltam, majd a minták bizonyos részeit hótollal emeltem ki, ami kissé térbeli hatást kölcsönöz neki.
A tetejére szintén gyöngykupak került meleg ragasztóval, illetve kék és zöld selyemszalagból masnik.


Felhasznált anyagok:

A linkekre kattintva rövid leírást találtok az anyagokról, és kis videót a használatukról.

A következő díszítésnek angyalkákat választottam, melyek jól mutatnak a fenyőfán is, de magukban vagy csoportosan mutatnak a legszebben. Erre jó megoldás, ha néhányat elszórtan az ablakba akasztunk, vagy kisebb-nagyobb karikára erősítjük őket, amelyet aztán lelógatunk valahonnan.

Ezekből kaphatóak egységcsomagok, amelyben minden megtalálható az összeállításukhoz.
De van lehetőségünk a saját elképzeléseink szerint alkotni, ha mi válogatjuk össze az alapanyagokat, és aztán állítjuk össze az angyalkákat.

Megmutatom őket kivéve a csomagból, és már összeszerelt állapotban.
Ez az átlátszó testű ezüst kabátkával.


  Itt a lila színű.



Ez a kék aljú angyalka.



És az utolsó, a sárga szoknyás.

















Megjegyzések