Húsvéti tojások

Idén inkább a pasztellszínek felé hajlok, és nem is nagyon szeretünk ünnepelni, így csak néhány díszt készítettem húsvétra.
Az egyik a kopogtatónk, mert sajnos, még mindig a téli függeszkedik a belépni vágyók előtt, és már igen csak aktualitását vesztette.

A Pinteresten rengeteg húsvéttal kapcsolatos ötletet találtam, és sok különböző végül eggyé vált a fejemben. Ezért idén egy rendhagyó kopogtatót készítettem.

Az alapja egy 19,5x31,8 cm-es natúr fa képkeret lett, amit diófa lazúrral kentem le 2 rétegben. A száradást követően krémfehér színű Dekor Paint Softtal szintén kétszer átkentem. Itt nem ügyeltem, hogy mindenhol egyenletes rétegben hordjam fel, hiszen száradást követően itt-ott visszacsiszoltam a felső festékréteget kopott hatást adva a felületnek.

Portalanítást követően a szalvétából kivágott lepke- és barkamotívumokat matt dekupázsragasztóval felragasztottam a sarkokra. Majd a ragasztóval mindenhol egyenletes átkentem a keretet az egységes matt hatásért.
A 4 cm-es hungarocelltojásokat fehér akrilalapozóval lefestettem, majd krémfehér Dekor Paint Softtal színeztem 1 rétegben.
Finomvonalas repesztőlakkal adtam neki textúrát, majd fehér kontúrfestékkel mintát rajzoltam. Száradást követően umbra színű antikolópasztával átkentem az egész tojást ügyelve a domború mintákra és a repedésekre, majd visszatöröltem.
Oldószeres lakkal zártam. Az aljára és a tetejére eltérő gyöngykupak került zárásként.
 
A felakasztást úgy tudom megoldani, hogy hagyományos képakasztó ragasztottam fel a hátoldalra. A tojásokat pedig a felső gyöngykupak alá kent egy csepp szilikonragasztóval bírtam maradásra a damilon.


Remélem, tetszik a hagyományostól kicsit eltérő ajtódíszem. Ha igen, jelezd itt kommentben, vagy a Facebook oldalon.


Megjegyzések